POLSKO -NIEMIECKIE SPOTKANIE MŁODZIEŻY. HANOWER 2017

W dniu od 16-21 .X.2017 – udaliśmy się do Niemiec do Hanoweru. Byliśmy tam  na wymianie polsko – niemieckiej. Naszą przygodę rozpoczęliśmy wyjazdem ze Strzelna o godz. 9:00 pełni ciekawości co zobaczymy. Zajechaliśmy wieczorem spotykając się z koleżeństwem z Niemiec. Wspólnym posiłkiem rozpoczęliśmy integrację z naszym koleżeństwem .

Pierwszego dnia naszego pobytu udaliśmy się do Celle. Celle to malownicze miasto położone około 35 km od Hanoweru. Jego początki sięgają końca X wieku. To miasto niezwykle urokliwe i pełne zabytkowych domów. Zwiedziliśmy także, zamek książęcy w Celle. Zamek a właściwie pałac książęcy , który jest jednym z najpiękniejszych zamków niemieckich. Nasze odwiedziny zamku okazały się dla nas przyjemnym przeżyciem. Klimat i atmosfera zamku połączona z oglądaniem pięknych obrazów przedstawiających znamienitych władców i lokatorów tego miejsca oraz jego historia pozostanie na długo w naszej pamięci. Kolejnego dnia udaliśmy się z koleżeństwem z wymiany na kajaki korzystając z promieni słonecznych. Jednym z ekscytującym momentów była gra w kręgle i znakomita rywalizacja w duchu fair play. Nasz pobyt umilało nam zwiedzanie i poznawanie historii Hanoweru. Zwiedziliśmy Stare Miasto z pozostałościami kamieniczek mieszczańskich oraz kilka gotyckich kościołów. Z budowli świeckich najciekawszy był XV – wieczny Stary Ratusz oraz budynek opery Opernhaus powstały w XIX wieku .

Ciekawym doświadczeniem było udanie się wraz z naszym koleżeństwem niemieckim do fabryki Volkswagena- samochodów użytkowych przyglądając się wielkości , ilości zatrudnionych osób i logistyce produkcji. Wszystko to okazało się dla nas ciekawym doświadczeniem , mogliśmy poznawać historię, zabytki, wspólnie uczestniczyć w atrakcjach prezentowanych przez naszych kolegów i koleżanek i ich opiekunów z wymiany, i oczywiście trenować język. Na koniec naszego pobytu bawiliśmy się wszyscy wspólnie w rytm dyskotekowych rytmów. Nasz pobyt zakończyliśmy w sobotę żegnając się z niemieckimi koleżeństwem i opiekunami. Wróciliśmy zmęczeni ale w doskonałych nastrojach. Hanower okazał się dla nas ekscytującym doświadczeniem, wzbogacającym naszą wiedzę , znajomość językową i bliską współpracę z koleżeństwem niemieckim to było znakomite i fantastyczne doświadczenie i trening językowy. Dziękujemy wszystkim za świetną zabawę i doświadczenie , podziękowania dla naszych wspaniałych opiekunów p. Longinie Winiarczyk, p. Katarzynie Panert oraz p. Mariuszowi Majewskiemu z którymi przebywaliśmy na wymianie.